Asiakkaat arvostavat Ferromekin pakkaus- ja toimituspalveluita
Ferromekin pakkaus- ja toimituspalvelut saavat asiakkailta paljon kiitosta. Eräs asiakas kommentoi esimerkiksi näin:
”Mielestäni olette lähialueen johtavia toimijoita aivan kaikessa pakkaamisesta ja helposti ymmärrettävistä lähetyslistoista yhteistyöhön asiakkaan tilauksissa. Suuret kiitoksen lähettämön työntekijöille!”
Meitä ilahduttaa, että asiakkaat ovat huomanneet tämän, koska pakkaus- ja toimitusrutiinien työvaiheemme on tarkkaan harkittu sekä omasta että asiakkaan näkökulmasta, jotta se sujuisi mahdollisimman tehokkaasti. Tässä artikkelissa kerromme tarkemmin, mitä se tarkoittaa käytännössä.
Silmin nähtävää ja käsin kosketeltavaa laatua
Ennen tilausten lähettämistä asiakkaille ne käyvät läpi silmämääräisen lopputarkastuksen, kertoo Ferromekin laadunvalvoja Stefan Simell. Stefan on työskennellyt laadunvalvonnassa viisi vuotta, ja hänellä on yli 20 vuoden kokemus CNC-koneistuksesta. Tarkastuksessa etsitään tyypillisiä puutteita, kuten teräviä reunoja, jotta ne voidaan korjata ennen tuotteiden toimittamista asiakkaalle. Osille tehdään myös pistokoemittauksia, joilla varmistamme, että kuvissa annetut toleranssit ovat oikein.
– Laadun voi tunnistaa näppituntumalla. Minä ajattelen niin, että jos se kelpaa minulle, se kelpaa myös asiakkaalle. En lähetä asiakkaille mitään, mitä en itse käyttäisi.
Tuotteet pakataan sopivan kokoisiin pakkauksiin, jotta ne eivät vaurioidu tai osu toisiinsa. Pakkaamista ja lähettämistä hoitaa vain muutama työntekijä, mikä helpottaa työn laadun pitämistä tasaisena, selittää Ferromekin toimitusjohtaja Kim Åkerlund.
– Työskentelemme huolellisesti mutta tehokkaasti ja pyrimme aina siihen, että kaikki hoituu pakkaamisessa mahdollisimman jouhevasti. Tavoitteena on, että kaikki päivän aikana tuotannosta valmistuva myös lähetetään asiakkaille tai pintakäsittelyyn, ennen kuin lähdemme kotiin päivän päätteeksi.
Selkeät toimitusmerkinnät ja joustavat kuljetusvaihtoehdot
Asiakkaiden kannalta on tärkeää, että pakkauksissa on selkeät toimitusmerkinnät, jotta oikea tuote löytyy helposti. Kaikki tuotetiedot merkitään selkeästi laatikon ulkopuolelle, jotta kaikki tarvittava löytyy nopeasti, kuten tilausnumero, tuotenimike ja määrä. Lähetyslista on aina mukana joko laatikon sisällä tai kiinnitettynä sen ulkopuolelle.
Tilauksen yhteydessä tarkistamme, miten asiakas haluaa tuotteensa toimitettavan, ja sen jälkeen tilaamme ja järjestämme kuljetuksen asiakkaan toivomasta kuljetusyhtiöstä. Jos asiakkaalla ei ole omia toiveita, valitsemme parhaan mahdollisen kuljetusvaihtoehdon.
Monetkaan asiakkaista eivät tiedä, että voimme tarjota edullisen toimituksen omalla autolla Kokkolasta Pietarsaareen. Teemme myös yhteistyötä pienen paikallisen kuljetusyhtiön kanssa, joka hoitaa toimitukset useille lähialueen asiakkaillemme. Kuljetustavasta riippumatta tavoitteena on aina se, että tilaus saavuttaa vastaanottajan mahdollisimman nopeasti ja edullisesti.
– Asiakkaille on paljon hyötyä sijainnistamme kahden kaupungin välissä ja siitä, että meillä on naapureina maan isoimpiin kuuluvia kuljetusyhtiöitä. Se helpottaa ja nopeuttaa kuljetuksia, Kim toteaa.
Pakkaus sisältyy aina tuotteen hintaan. Monille asiakkaille myös rahti on laskettu mukaan hintaan asiakkaan toiveesta.
Asiakkaan ja ympäristön parasta ajatellen
Kierrätämme valtaosan pakkausmateriaaleista, kuten laudat ja laatikot, mikä on yksi syy siihen, että voimme pitää materiaalikustannukset alhaisina eikä meidän tarvitse veloittaa lisämaksua pakkaamisesta. Hoidamme lisäksi merkittävän osan omista lähialueen kuljetuksistamme sähköautolla, mikä on monissa tapauksissa ympäristöystävällisempi ja taloudellisempi kuljetustapa.
– Siinä voittavat kaikki. Asiakkaat saavat tuotteensa pakattuina ja edullisesti toimitettuina ja samalla me voimme kantaa oman kortemme kekoon ympäristön hyväksi.
Haluatko lisätietoja pakkaus- ja toimituspalveluista? Ota meihin yhteyttä osoitteeseen myynti@ferromek.fi tai soita asiakaspalveluun, puh. (06) 834 5695.